Nu renunțăm la lux, dar sărăcia își spune cuvântul: cumpărăm masiv la mâna a doua
Ultimele luni au adus numeroase crize peste economia mondială, dar preferințele oamenilor pentru obiectele considerate a fi de lux nu s-a diminuat. Au găsit soluții să cumpere în continuare produse premium, dar și să facă economie.
Asistăm la o creștere puternică a pieței obiectelor de lux la mâna a doua. Pe fondul dificultăților financiare din ultima perioadă, cumpărătorii s-au orientat către produsele deja folosite și mai puțini au optat pentru achizițiile noi.
Potrivit celor mai recente date ale unui nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) și Vestiaire Collective, platformă globală pentru modă pre-purtată, valoarea calculată de specialiști a pieței de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii este cuprinsă între 100 și 120 de miliarde de dolari la nivel mondial. Suma este colosală și nu ne surprinde că, potrivit statisticilor, este triplă față de nivelul din anul 2020!
Specialiștii din domeniu vorbesc despre o nouă tendință în rândul cumpărătorilor de articole vestimentare și accesorii premium.
Unii nu-și pot plăti facturile, alții cumpără masiv haine și accesorii de lux, să le bage în șifonier
Nu-i deranjează nici pe departe că acestea au fost deja purtate anterior de unul sau chiar de mai mulți foști proprietari. Luxul nu-și pierde din valoare. Ba chiar, în unele cazuri, când vorbim despre produse în serie limitată, confecționate din materiale de înaltă calitate, semnate de designeri și branduri celebre, valoarea acestora nu scade în timp, ci crește. Practic, putem spune că nu vorbim despre cheltuieli, ci despre investiții.
Desigur, trebuie să fii un fin cunoscător al pieței, să știi ce să alegi, să intuiești valoarea reală, și bineînțeles să ai capacitatea de a estima cum va evolua valoarea respectivă în timp!
„La BCG, am analizat în detaliu piața globală de revânzare, încă de la începuturile sale. Consumatorii îmbrățișează produsele second-hand și schimbă modul în care își cumpără și își vând hainele.
Există o oportunitate extraordinară pentru brandurile care intră pe această piață de a capta noi clienți, atrăgând în același timp cumpărătorii existenți motivați de sustenabilitate, accesibilitate și exclusivitate”, declară Sarah Willersdorf, Director Global al Diviziei de Lux.